Naročilo lahko oddate tudi preko telefona na 070 666 777.

Blog

Ali dandanes sploh še znamo komunicirati?

komunikacija

Komunikacije je več vrst in je del našega vsakdanjega življenja. Gre za sporazumevanje med ljudmi, ki ga lahko opravimo na več načinov. Najbolj osnovna razlaga komunikacije je delitev na verbalno in neverbalno, formalno in neformalno. Pod verbalno komunikacijo spada komuniciranje z besedami, se pravi govorno in pisno. Neverbalna komunikacija pa predstavlja način sporočanja s pomočjo telesne govorice, kretenj, tudi s pomočjo oblačil oz. celotnega zunanjega videza. Formalno komuniciranje pomeni, da uporabljamo določene kanali, ki nam tudi vnaprej specificirajo kakšna naj bo naša komunikacija. Pri neformalni pa gre za bolj sproščen, osebni odnos med udeleženci. Na teoretični način torej izgleda komunikacija lahka. Ampak vedno bolj se nam vsem poraja vprašanje – pa danes sploh še znamo normalno komunicirati?

Ta dvom izhaja predvsem iz modernizacije in tega, da danes vedno več komuniciramo virtualno oziroma preko spleta. Veliko je primerov, ko osebe v realnem življenju sploh ne znajo komunicirati, ne znajo navezati socialnih stikov, v nekih opravkih vsesplošnega življenja se sploh ne znajdejo, na internetu pa so čisto druge osebe. Problem je tudi v vedno hitrejšem tempu življenje, saj si več sploh ne znamo vzeti časa in poslušati sogovornika. Vedno se nam mudi ali pa imamo v rokah telefone, kar je seveda izredno moteče in tako normalno sporazumevanje ne more potekati.

Komunikacija mora temeljiti predvsem na spoštovanju.

Tudi če ne marate osebe, ohraniti do nje normalen odnos in komunicirajte kar se da vljudno. Z grdim izražanjem in nestrpnimi izjava ter povišanimi toni glasu ne pridete nikamor. Kar pa še je najpomembneje – poslušajte! Največ napak pri komunikacije se zgodi ravno zato, ker ne poslušamo drug drugega. Ker poslušamo na pol, ker se nam nekam mudi, ker je wi-fi bolj pomemben od našega sogovornika, ker poslušamo zato, da bi odgovorili in ne zato, da bi razumeli, kaj točno nam želi nasproti sedeča oseba povedati. S tem vašega sogovornika seveda užalite. Pokažete mu, da ni na vaši prioritetni listi in da vam pravzaprav ne zanima, kar vam ima za povedati. Za vas ni dovolj pomemben in tako načnete odnos, ki je lahko ali osebni ali poslovni. Pri obeh so posledice lahko zelo hude in poti nazaj ni.

Veliko zvez in zakonov propade ravno zaradi slabe komunikacije in zato, ker se pari sploh ne znajo poslušati.

En trdi eno, drugi trdi drugo, v resnici pa drug drugega sploh nista poslušala. Zamere se kopičijo in temperature se dvigajo. Komunikacija je tako ključnega pomena in vam lahko reši marsikateri odnos. Vsa človek vidi svet drugače in tako pridemo tudi do tega, da je mnenje vsake osebe potrebno spoštovati. To ne pomeni, da se morate strinjati s čisto vsem, kar kdo reče. Pomeni to, da imejte toliko spoštovanja do sogovornika ali sogovornikov, da jim pustite povedati svoje misli določeni zadevi. To naredite brez silovitih telesnih gibov ali sunkov v znak nestrinjanja, brez skakanja v besedo ali zavijana z očmi. Čisto vsak ali vsaka ima pravico, da izrazi svoje mnenje. Ne rabite se strinjati z njim, a zato tudi podajte nek dober argument. Komunikacija bo takoj lažje in včasih se je boljše strinjati, da se ne strinjamo in zamenjati temo. Vedno ne bomo vsi za vse in prav je tako, saj smo ljudje resnično različne osebe z raznoraznimi karakterji.

komunikacija

Tudi negativnost sprejmite pozitivno.

Res je, da gre za izredno klišejski in zlajnani stavek, a to je čista resnica. Negativna kritika vas lahko samo utrdi in nekaj nauči. Nihče ne ve vsega in nihče ne zna vsega. Negativna kritika vam lahko samo pomaga in naučiti se jo morate sprejeti. Seveda gre za hud udarec za naš ego, a velikokrat na kritike gledamo z napačnim razmišljanjem. Naj negativna kritika ne bo nekaj tako hudo negativnega, ampak enostavno glejte na njo kot na predlog vašega sogovornika, da se vi izboljšate. Človek, ki z vami deli svojo negativno kritiko, vam da odlično izhodišče, da rastete in se učite. Ne bo vedno prijetno za poslušati, a samo tako lahko napredujte kot človek in tudi kot podjetje oziroma zaposleni.

Zelo pomembno pri komunikacije je tudi to, da smo takšni kot pač smo, brez nekega nepotrebnega napravljanja. To sogovorniki zelo hitro spregledajo in velikokrat izpade precej slabše kot bi si želeli. Če vas sogovorec spregleda, si lahko o vas ustvari različne slike. Lahko izpadete kot nekdo, ki rad prikroji resnico in s tem bo na vas takoj padlo nezaupanje. Lahko izpadete kot bahač, nekdo, ki se izredno rad hvali in poveličuje, a žal na koncu od vas ni veliko. Lahko izpadete nesigurni in kot oseba, ki vedno ter povsod od drugih potrebuje potrditev. Resnično najboljše za vas je, da ostanete zvesti sebi in ste to, kar ste. Če vas kljub temu ne bodo marali oziroma sprejeli pozitivno, to ni vaš problem, saj ste bili vi najboljša verzija sebe.

Izjemnega pomena je tudi komunikacija z otroci, saj zaznamuje otroka za celo življenje. Tako kot se nauči v mladih letih, tako pravilo tudi ostane v kasnejših. Prav je, da z njimi tako komuniciramo, kot bi mi sami za njih želeli, da se sporazumevajo z drugimi ljudmi. Otrok bi namreč vzorce komunikacije pobral doma in tako tudi deloval v življenju izven zidov doma. Če sami uporabljate veliko prostaških besed, jih bo tudi vaš otrok, saj vidi doma vzorec in resnično od njega ne morete pričakovati, da bo sam znal bolje, če mu pa vi tega ne pokažete.

Komuniciranje je resnično izjemno pomembno. Nikakor ne smemo pozabiti na pristne človeške odnose in komunikacijo, saj to tisto, kar nas dela civilizirane. Osebne odnose negujemo prav z pravilnim sporazumevanjem in veliko škodo lahko naredimo z napačnim. Zavedati se moramo, kako pomembno je to in se komunikacije učiti. Ni dovolj, da druge ljudi poučujemo o njej, prvi korak je na nas. Nihče ni popoln, a trud šteje. Če ne bomo delali na dobri komunikaciji in se o njej učili, jo negovali, bo svet kaj kmalu postal hladen in povsem brez oseben.  Nič nam ne pomaga vsa moderna tehnologija in napredek, če se odnosi med ljudmi izgubljajo. Tega nobena materialna  dobrina ne more namestiti in prava komunikacija je ključ do pristnega.