Blog

Kako deluje kickstarter?

Kako deluje Kickstarter, se sprašujejo mladi umi, ki imajo krasne zamisli, ne pa tudi denarja, da bi jih spravili v življenje.

In kaj sploh kickstarter je? V Slovarju slovenskega knjižnega jezika ta izraz ni zaznan. Če gremo prevajat z Googlovim prevajalcem, ga prevede dobesedno. Potem pa smo besedo malo razdelili in prišli do krasne razlage. To je nekakšna brca za začetek poti k uresničitvi podjetniške zamisli. Ta brca so pravzaprav finančna sredstva. Na spletu pa se pojavlja še en izraz. To je množično financiranje. Nekoč so nam na predavanju iz podjetništva razlagali nekako takole. So ljudje, ki imajo krasne zamisli. In so ljudje z ogromno denarja, pa ne vejo, kam z njim. Ko se ti združijo, nastane krasen, tržno zanimiv izdelek ali storitev.

Vseeno pa je potrebno nekje začeti. Zamisel o izdelku ali storitvi je potrebno najprej spraviti na papir. Projekt je potrebno podrobno predstaviti. Opredeliti namen in ciljno vrednost. Mu dodati fotografije in video posnetke. Prav tako je potrebno pripraviti podroben načrt, za kaj so potrebna denarna sredstva. In za kakšen namen bodo porabljena.

Ko imamo zamisel podrobno razdelano, je potrebna raziskava trga. Preverjamo, ali je izdelek oziroma storitev zanimiva za trg. Po nasvet se lahko obrnemo na tudi na osebe, ki so že preizkusile kako deluje Kickstarter. Za to se prijavimo na Kickstarterju. Tam spoznamo, ali gre razvoj zamisli v pravo smer. Spoznavamo širši trg. Trg spoznava naše zamisli. Ugotovimo, kdo so naši dejanski bodoči kupci. Ali obstaja zanimanje za denarne vložke v zamisel. Za zelo uspešne projekte pa se začnejo zanimati tudi mediji.

Kickstarter  je zelo naklonjen pisateljem, pesnikom, kreativnim umetnikom, snovalcem novih iger in tehnologij.

Najbolj uspešna predstavitev izdelka ali storitve je skozi zgodbo. Dobre in zanimive zgodbe privlačijo. Zgodba predstavi namen izdelka in njegovo spremembo na bolje. Do svoje organizirane, široko zasnovane dejavnosti s točno določenim ciljem moramo pripeljati čim več ljudi. Zato je na projektih smiselno delovati s skupino ljudi z enakim razmišljanjem in usmerjenostjo k cilju.

Preden se dejavnosti sploh lotimo, moramo narediti res dobro predstavitev. V desetih sekundah moramo jasno predstaviti zamisel. Najbolje prek videoposnetka. Potem moramo aktivno delovati na čim več družbenih omrežjih. Tudi na svoji spletni strani moramo biti zelo aktivni. Tako gradimo svojo prepoznavnost. Nas pa bodo spoznavali morebitni denarni podporniki in bodoči kupci.

Kako deluje Kickstarter v Sloveniji? V Sloveniji je Kickstarter uradno začel delovati v septembru 2020. Tako so tudi slovenska podjetja dobila možnost za razvoj preko Kickstarterja. V preteklem obdobju so se morali mladi slovenski umi povezovati z osebami, ki so imela podjetja registrirana v tujini. V začetku le v ZDA, kasneje tudi v nekaterih evropskih državah. So pa slovenske zamisli dobile daleč največjo podporo na Kickstarterju. Največji projekti v povprečju dobijo nekje okrog 37 odstotkov podpore, slovenski pa so dosegli kar 43 odstotkov.  Od leta 2011 so Slovenci prijavili kar 219 projektov. Prvi je uspel mlad arhitekt leta 2012 z inovativnimi lesenimi stoli.

V svojo dejavnost za uspeh moramo vložiti zelo veliko časa in energije. Praktično moramo delovati 24/7. Dva meseca moramo skrbeti, da bo dejavnost čim bolj uspešna. Predstavitve moramo poslati na čim več naslovov. Organizirati moramo čim več dogodkov. Se dobro oglaševati in sodelovati z mediji, ki bodo našo zgodbo ponesli daleč na okoli.

Po tem obdobju pa se začne pravo delo. Rojstvo izdelka ali storitve in zagotavljanje sprotne dobave le tega kupcem, ki so izrazili zanimanje zanj. Skrbimo za naročila, organizacijo proizvodnje in pošiljanje izdelkov našim naročnikom. Ali pa skrb za nemoten potek storitev. Vsekakor pa je potrebno še naprej skrbeti za predstavitev izdelkov ali storitev. Istočasno pa že lahko pomagamo z nasveti kako deluje Kickstarter?

Rate this post